מערכת תמונות יהודיות  כה טבת, תשפג18/01/2023


בבואכם לחגוג בר מצווה לבינכם יש המון החלטות שעליכם לעשות. על מנת שלא תפספסו את הפרטים הקטנים, ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים

חגיגת בר-מצווה בכותל המערבי כרוכה במאמץ תכנוני וקבלת החלטות רבות שיקולים. על מנת להקל עליכם, סיכמנו לכם מספר טיפים במאמר שיסייעו לכם לחשוב על הפרטים הקטנים.

אוטובוס לירושלים
אחד השיקולים המרכזיים של משפחות כשעורכים טקס בר מצווה בכותל הוא האם לספק אוטובוס לאורחים או שכל אורח יגיע בכוחות עצמו.

אנו מציעים לכם לשכור אוטובוס לטובת האורחים שלכם כשלמעשה זהו שיקול שיבוא לטובתכם. אמנם יש לו

עלות לא מבוטלת אך היתרון שווה את ההשקעה, מכיוון שכך אתם מבטיחים שכל האורחים יגיעו בו זמנית לבר המצווה. תהייה אחדות בשעת ההגעה, לא תצטרכו לחכות אחד לשני, ולא תצטרכו לחפש חניה למספר רב של רכבים מכיוון שבסביבות הכותל קיימת מצוקת חניה ואף פקקים רבים, הן בכניסה לעיר והן באזור הכותל במיוחד בימי העלייה לתורה, בימי שניה וחמישי ובראש חודש.

במידה ותרצו עצירה בדרך לארוחת בוקר (וכדאי שתרצו, פרטים בהמשך הכתבה…) האופציה של הגעה משותפת היא מבורכת. כולם מגיעים יחד לארוחה, אין צורך לחכות אחד לשני וההמתנה והלחץ נחסכים מכולם.

הנסיעה המשותפת באוטובוס מפיגה לחצים הן של ההורים הלחוצים והן של נער בר המצווה שכולם נוכחים וחוגגים לו, מסיחים את דעתו, ולעיתים גם שרים ומעבירים חוויות ובכך מתחילים כבר את החגיגה של היום השמח והמבורך והחשוב בחייכם.

שיקול נוסף הוא שכולם מגיעים יחד לבר המצווה וכולם חוזרים ביחד, ואין מצב שבאמצע בר המצווה או במסעדה אנשים יתחילו להתפזר.

במידה ובחרתם לקחת אוטובוס חשוב לבחור בחברת אוטובוסים מוכרת ואמינה עם ביקורות. דבר שיקנה לכם ביטחון. לחברת אוטובוס יש ביטוחים ויש צי אוטובוסים תחליפיים למידה ויש תקלה ויש צורך להחליף אוטובוס.

ארוחת בוקר בדרך לכותל
קיום ארוחת בוקר ולו גם "ארוחה בקטנה" מומלצת היות וצפוי לכם ולאורחיכם יום ארוך ומתיש. כדאי לדאוג להתחלה טובה עם משהו מתוק ומזין, כדי לא להגיע לתפילה ואף לארוחת הצהריים רעבים ועצבניים. זהו גם המפגש הראשון שבו כל האורחים משתחררים וכאן בעצם מתחילה החגיגה.

תהלוכת מתופפים ושופרות
מי לא ביקר בכותל וראה תהלוכה של מתופפים עם משפחות שמחות וצוהלות וחווה יחד איתם את ההתרגשות מבר המצווה? עכשיו זאת ההזדמנות שלכם לחוות ולהיות חלק מההתרגשות המשפחתית והתהלוכה המרגשת, לכיוון שערי הכותל העוצמתי. תהלוכה כשנער בר המצווה נמצא תחת חופה, שופרות ותופים מתנגנים ברקע וכל האורחים שרים וצוהלים לכבוד המאורע החגיגי והמרגש הזה מפיגה לנער בר המצווה את הלחץ לקראת העלייה לתורה, משמחת אותו ושמה אותו במרכז העניינים ונותנת לו תחושה שהוא "מלך" ליום אחד.

ארוחת צהריים במסעדה
כמובן אחרי שנרגעים והילד עולה לתורה, וההתרגשות בשיאה מגיע הזמן לרפד את הבטן לאורחים ולכבד אותם בארוחה טובה.

רצוי ומומלץ להזמין מסעדה כמה שיותר זמן לפני האירוע מכיוון שיש ביקוש רב למסעדות בירושלים, ימי שני וחמישי וראש חודש הם ימים עמוסים בטקסי בר מצוות, והמסעדות המומלצות משוריינות מבעוד מועד וההיצע קטן.